مدیریت زمان مهارتهای مطالعه قدرت تفکر
مدیریت زمان مهارتهای مطالعه قدرت تفکر
چگونه دنیای خود را متحول کنیم؟

 

  چاپ
afatتقویت حافظه با غذاها
عملکرد مغز و حافظه با افزایش سن، کُندتر می شود به همین دلیل تقویت قسمت هایی از مغز که باعث بهبود سلامت آن می شوند مثل قدرت حافظه، مهم است  .
یک راه برای تقویت حافظه، انتخاب دقیق مواد غذایی مفید در برنامه غذایی روزانه است  .
   1.   غذاهای شور، خیلی شیرین و چرب را مصرف نکنید  . این غذاها، به طور موقت، مقدار انرژی بدن را افزایش می دهند، ولی حالت بدن را خیلی تغییر می دهند و شما را بی حال و سست می کنند  .
  2.مکمل ویتامین های گروه   B را مصرف کنید، مثل شربت ب – کمپلکس. این ویتامین ها باعث حفظ سلامت مغز و عملکرد صحیح آن می شوند  .
 تحقیقات دانشمندان نشان داده است، افرادی که به طور منظم از غذاهای ناسالم و غیرمغذی استفاده می کنند، سرانجام دچار زوال مغز و فقدان قدرت حافظه می شوند  .
 3.مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B را مصرف کنید مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخمه آفتابگردان، غلات و نان سبوسدار، جگر، جوانه گندم و جو.
 4.مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدانرا به مقدار زیاد مصرف کنید. میوه ها و سبزیجاتدارای آنتی اکسیدان های فراوانی هستند، مثل توتسفید، شاتوت، تمشک، توت فرنگی، آلو، آواکادو، پرتقال، انگور قرمز، سیبقرمز، آلبالو، گیلاس، اسفناج، کلم، فلفل دلمه ایقرمز، پیاز، سیر، چغندرو ... .
 5.مقدار وزنخود را در حد متعادل نگه دارید. مصرف متعادل مواد غذایی و داشتن فعالیت بدنی، علاوه بر حفظ سلامت کلی بدن، باعث حفظ سلامت مغز و حافظه می شوند.
 6.با یک پزشک یا روانپزشک درباره کاهش قدرت حافظه ی خود مشورت کنید و از او درباره ی راه های بهبود سلامت مغز خود کمک بخواهید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 8 / 8 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

اینجا کلیک کنید


Games.Niksalehi.com