مدیریت زمان مهارتهای مطالعه قدرت تفکر
چگونه دنیای خود را متحول کنیم؟

 

جهنم ...    عجایب و شگفتی ها آفرینش

این دفعه دست پر اومدم .

10 پدیده علمی که باعث شگفتی دانشمندان دنیا شده است، معرفی شدند.
نخستین بار اولین فلیسوفان یونان باستان به منظور توضیح درباره ناشناخته های دنیا، متدهای علمی را ارائه کردند.

این درحالی است که با وجود گذشت بیش از دوهزار سال از آغاز روشهای علمی مدرن برای توضیح فرایندهای ناشناخته دنیا، هنوزدانشمندان در توضیح بسیاری از پدیده ها ناتوان عمل می کنند.

به تازگی مجله علمی “لایو ساینس” فهرستی را منتشر کرده و 10 پدیده علمی را که تاکنون از سوی انسان معاصر توضیحی در خصوص آنها ارائه نشده معرفی کرده است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 21 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

۲- بودای غول پیکر لشان،‌ سی چوان،
Leshan Buddha Statue2 10 شاهکار از عجایب معماری جهان | تاریخ ما Tarikhema.ir



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 21 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی
ارسال در تاريخ 21 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

بازی آنلاین معروف تمرکز حواس

فرستادن به ایمیل
 
 
 

بازی آنلاین

بازی آنلاین معروف تمرکز حواس

بازی که در اینجا ملاحظه میفرمایید به بازی تمرکز حواس شهرت دارد ، البته گفته میشود فقط نوابغ قادرند بهمدت سی ثانیه یا بیشتر این بازی را ادامه دهند و همچنین خلبانان نیروی هوایی آمریکا میتوانند بیش از یک دقیقه در این بازی استقامت نمایند.
شاید شما هم یک نابغه باشید و بتوانید رکورد خلبانهای آمریکایی را بشکنید.
این بازی به تمرکز حواس بسیار بالایی نیاز دارد.
اگر مایلید نبوغ و تمرکز حواس خودرا محک بزنند حتماً این بازی رو امتحان کنید .

از این پس سعی می کنیم در پی سی دی بازی های کم حجم آنلاین را برای کاربران عزیز قرار دهیم. شما می توانید این بازی های را مستقیم بر روی سایت بازی کنید و یا بر روی کامپبوتر خود دانلود نمایید. مهمترین ویژگی های این بازی ها کم حجم بودن و جذابیت بالای آنها می باشد که هر کسی را به خود جذب می کند.

 

بازی آنلاین توجه: جهت اجرای این بازی نیاز به جدیدترین نسخه Flash Player دارید.


 

 

امتیازات این بازی:

بالای 31 ثانیه:    نابغه !!!
از 26 تا 30 ثانیه: عالی
از 18 تا 25 ثانیه: خوب
از 10تا 17 ثانیه: متوسط
زیر 10 ثانیه:      ضعیف


نتیجه ی خود را در قسمت نظرات اعلام کنید تا با سایر کاربران رقابت کنید...

 

دستـــور بازی: با موس بر روی مربع قرمز رنگ کلیک کنید و آنرا نگه دارید. حالا به طریقی مربع قرمز را حرکت دهید که به مربع های آبی و بدنه بازی برخورد نکند.

ارسال در تاريخ 16 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

تمرکز حواس


  ازیکی ازفیلسوفان و مرتاضان هندی پرسیدند: آیا    بعد از این همه  دانش و فرزانگی و ریاضت هنوزهم به ریاضت مشغولی؟
گفت: آری. گفتند: چگونه؟
گفت: وقتی غذا می خورم صرفاً غذا می خورم و وقتی می خوابم فقط می خوابم.
این شاید بزرگ ترین ثمره ی تمرکز است. آیا شما هم هنگام غذا خوردن می توانید تمام توجهتان را روی غذا خوردن و لذت و مزه ی غذا معطوف کنید، یا اینکه معمولاً از افکار مربوط به گذشته و آینده آشفته اید و چون به خود می آیید می بینید غذایتان تمام شده و جز امتلا و پری معده هیچ نفهمیده اید
.
تمرکز واقعی یعنی اینکه اگرشما درطول روزبه پنج فعالیت مختلف مشغولید، درهرفعالیت صرفاً به آن فکرکنید و از افکار مربوط به کارهای دیگرآسوده باشید
.
موفقیت زندگی روزانه ی ما تماماًً به میزان تمرکز ما برامور روزانه ارتباط دارد. اگر شما قادر باشید به هنگام کار فقط روی کارخود، به هنگام ورزش صرفاً روی انجام حرکات، درهنگام مطالعه فقط روی موضوع کتاب و به هنگام انجام فعالیت هنری ازقبیل موسیقی، نقاشی، خطاطی و . . . به فعالیت هنری خود توجه و تمرکز کنید، عملاً موفقیت شما به میزان چشمگیری افزایش می یابد
.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 16 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

چگونه می توان تمركز حواس داشت؟

 

 

 همه ما توانایی متمركز شدن را داریم. نوشتن یك داستان، نواختن پیانو یا مجذوب یك فیلم سینمایی شدن، همگی به تمركز نیاز دارند. ولی گاهی اوقات افكار شما پراكنده است و ذهنتان از موضوعی به موضوع دیگر كشیده می شود. در چنین مواقعی است كه نیاز دارید یاد بگیرید چگونه حافظه خود را تقویت كنید.
تقویت حافظه 

 

 

 

 

پرورش ذهن آشفته

 

 

 

 

 

پرورش تمركز، یك مهارت است. پرتاب توپ بسكتبال به طرف حلقه، تایپ كردن و یا مطالعه ، نیاز به مهارت دارند. یادگیری یك مهارت نیز نیاز به تمرین و ممارست دارد. همانطور كه وقتی دارویی را مصرف می كنید ، در بدن بدون كمك شما عمل می كند و با كارهای شما تداخل پیدا نمی كند، در مورد یك موضوع هم همین طور است و نباید با ورود افكار دیگر بر هم بریزد.

 

 

 

عبارت است از یادگیری های منظم ذهنی و مرتب كردن عواملی كه یكباره به ذهن ما خطورمی كنند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 16 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

تمركز حواس

                                                تمركز ، يكي از مهمترين رموز موفقيت در تحصيل است . ما بايد دستيابي به تمركز را بياموزيم زيرا درك و فهم مطالب بستگي زيادي به تمركز و توجه دارد . حتما خواهيد پرسيد تمركز حواس چيست ؟

   در اين نوشتار شما با مباني نظري تمركز حواس آشنا شده ودر انتها با چند تمرين جالب در باره تمركز حواس مي توانيد آن را تقويت كنيد .

   تمركز فكر سرمايه اي با ارزش در امر يادگيري است و پرورش ان نيازمند ترين و ممارست است . تمركز فكز ابرازي ذهني است كه مي توان با كمك آن توانمندي هاي حافظه را چندين برابر كرد . اگر مي خواهيد محيط اطرافتان را بهتر درك كنيد ، بايستي به كنجكاوي خود بيفزاييد . اگر حس كنجكاوي در شما ضعيف است بايستي آن را پرورش دهيد ، چون پيش نياز تمركز و يادگيري آن هم در سطح بالا ، كنجكاوي هوشمندانه و هدفمند است .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 16 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

انواع استرس ... types of stress

 

 

خوب، بد -  حاد مزمن

  

 

 

اثرات استرس بر بدن

١_ درد ها مانند ددرهای عضلانی در قسمت های مختلف بدن

٢_زخم های اثنی عشر و زخم معده که بسیار شایع است

٣_ آسم

4_ حساسیت ها

5_ عوارض دستگاه قلبی و عروقی

6_  مرگ ( اینو نمیخواستم بنویسم )

تعریف استرس :



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

تصویر استرس در مغز انسان... Stress

چگونگی واکنش مغز تحت استرس روانی برای متخصصان علم اعصاب هنوز موضوعی بکر است

 

 

دانشمندان برای نخستین بار توانستند تأثیرات استرس‌های روانی روزمره را در مغز انسان به تصویر بکشند.

 

پژوهشگران در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از (كاركردی MRI) fMRI  موفق شدند از فعالیت مغز افراد عکسبرداری کنند. پژوهشگران از افراد مورد آزمایش در خواست کردند که به سرعت فعالیت‌های چالش برانگیز ذهنی را انجام دهند و بدین ترتیب به آن‌ها استرس وارد کردند و در همین حال فعالیت مغزی آن‌ها را زیر نظر داشتند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

 مقاله تخصصی؛

 

استرس شغلی... stress 

 

همان‌طور كه تكنولوژي پيشرفت مي‌كند، عوامل استرس‌زا هم بيشتر مي‌شوند

 

 

 

 

همان‌طور كه تكنولوژي پيشرفت مي‌كند، عوامل استرس‌زا هم بيشتر مي‌شوند. استرس مخصوص افراد جامعه يا طبقه خاصي از مردم نيست و افراد با توجه به نوع و شرايط زندگي‌شان با عوامل استرس‌زاي گوناگوني مواجه هستند. به‌طوري كه نمي‌توان آن را از زندگي حذف و جدا كرد. ساختار بدن انسان چنان است كه فقط ظرفيت پذيرش ميزان مشخص و محدودي از استرس را دارد.

 

استرس يك معضل نيست، بلكه از ابتداي پيدايش انسان همواره با او بوده است و هركس به اندازه ظرفيت خود تحت تأثير عوامل استرس‌زا قرار مي‌گيرد. بنابراين بايد روش‌هايي را براي مقابله با استرس پيدا كنيم. البته اين روش‌ها با توجه به ويژگي‌هاي افراد در همه يكسان نيست. ناهماهنگي و تفاوت انسان‌ها را مي‌توان به ساختار ژنتيكي، پيشينه خانوادگي، ويژگي‌هاي شخصيتي، عادات تربيتي و تأثيرات محيطي نسبت داد. در صورت آگاهي از پيشينه و ساختار شخصيتي و خلق و خوي فرد، مي‌توان واكنش او را در برابر وضعيت‌هاي تنش‌زا و پراسترس پيش‌بيني كرد. پاداش و تنبيه به ميزان درست و به‌موقع مي‌تواند آثار ناشي از استرس و فشارهاي رواني را تا حدي تقليل دهد و نقش مهمي در حفظ سلامتي فرد ايفا كند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

مقاله تخصصی؛

مدیریت استرس... stress management

فشار باعث انگیزش، تحریک و نیرومندی می‌شود

 

 

● مقدمه

 

فرهنگ سازمانی، مسائل مختلفی برای افراد گوناگون به همراه آورده است. مهمترین مسئله همان موضوعی است که ما تحت عنوان «استرس» می‌شناسیم. درواقع، واژه استرس به اندازه واژه‌هایی همچون سی‌دی، غذاهای آماده و تلفن همراه رایج شده است. البته برای آنانی که در کنترل مسائل روزمره خود دچار مشکل جدی هستند، واژه استرس مفهومی فراتر از معنای معمول دارد. از نظر آن‌ها استرس یعنی «درد».

● علائم رفتاری و جسمانی استرس

فشار باعث انگیزش، تحریک و نیرومندی می‌شود اما هنگامی‌که فشار فراتر از توانایی فرد باشد، او را دچار استرس می‌کند. وقتی علائم رفتاری مندرج در جدول زیر نمایان می‌شوند، فرد در مرز فشار و استرس قرار گرفته است.

● شناسایی ریشه‌های استرس در کار



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

 

 

 

 

درمان طبیعی استرس... stress

 

 

 

تاثیر ورزش در پیشگیری و درمان استرس

 

 

ورزش کنید

 

هر چند امروزه مردم از لحاظ جسمی فعالیتهایی دارند ولی فعالیتهای بدنی آنها معمولا فعالیتهای سالمی نیستند و در اغلب اوقات خود موجب ایجاد استرس می‌شوند. مثل دویدن با سرعت برای رسیدن به اتوبوس. این فعالیتها جزء فعالیتهای سالم بشمار نمی‌روند و در نتیجه فرد را بی‌نیاز از فعالیتهای ورزشی نمی‌کنند. بنابراین لازم است ساعاتی برای ورزش با هدف خود ورزش کردن نه چیز دیگر ، اختصاص داده شود و تمرینات ورزشی سالمی انجام گیرد. کسانی که در برنامه‌های ورزشی شرکت می‌کنند فواید زیادی نصیبشان می‌شود. علاوه بر فواید فیزیکی ورزش شامل جلوگیری از بیماری قلبی ، اضافه وزن ، پوکی استخوان و ... دارای فواید روانشناختی عمیق است. از جمله کاهش افسردگی ، کاهش اضطراب و مهمتر از آن ایجاد حفاظت در مقابل استرس.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

اضطراب ... Anxiety

دلهره واضطراب


اضطراب در سراسر بیماری های روانی به چشم می خورد. دلهره واضطراب غالباً با ترس که دارای پارهای از خصیصه های روانشناسی وفیزیولوژی است مشتبه می شود . دلهره در بیشتر موارد نیروی ایجاد اغتشاش و فروریختگی سازمان رفتارهاست . اضطراب به شکل حاد چندین دقیقه طول می کشد ودر موارد افراطی چندین ساعت ادامه دارد. فرداحساس نامطبوعی از یک ترس نامعین، ترس بدون موضوع، وحشت زدگی وحتی مرگ دارد . تپش قلب ، مشکلات تنفسی همراه با احساس فشردگی قفسه ی صدری وخفگی، تعرق مفرط ، لرزش، احساس سستی در پاها و میل به ادرار کردن از علائم اضطراب می باشند. اضطراب در حد متعال لازمه ی زندگی انسان است، به تعبیربهتر چنانچه فرد نگران آینده و یا سلامت خود نباشد ، برای ادامه ی حیات به شکل مطلوب تلاش نخواهد کرد و چنانچه بیش از حد متوسط باشد در عملکرد فرد اختلال ایجاد می کند و مانع از انجام فعالیتها به شکل مطلوب می گردد. شخص مضطرب چهره ای نگران دارد ، فعالیت های خود را از قبل با شکست مواجه می بیند در ناامنی اجتماعی و جهانی زندگی می کند و برای خود ونزدیکانش نگران است . احساس خستگی دائم و پائین بودن سطح انرژی و شادی زندگی را تجربه می کند. آرامش درونی ندارد، بی کفایتی ، شکست وعدم اعتماد ، عدم تسلط برموفقیت ها و.. دارد. فرد مضطرب در خواب شبانه دچار اختلال خواهد شد و افکار نگران کننده مانع خواب آرام وکافی است . از اضطراب تقسیم بندی های متفاوتی صورت گرفته است برای مثال اضطراب موقعیتی وتعمیم یافته که همانگونه که از نام آنها مشخص می گردد گاه اضطراب وابسته به موقعیت خاص (امتحان ، سخنرانی ، قرار گرفتن در جمع و...) می باشد وگاهی فرد در اکثر موارد و بدون توجه به موقعیت حالات اضطرابی را تجربه می کند. از آنچا که منشاء بسیاری از بیماریهای اعصاب وروان اضطراب است، درمان وتشخیص اولیه آن بسیار مهم و ضروری است. پس از تشخص میزان اضطراب ونوع آن می توان برحسب نیاز از دارودرمانی ، رفتار درمانی و شناخت درمانی استفاده کرد. لازم به ذکر است بالابودن میزان اضطراب دربسیاری از موارد بردانش آموزان و یا دانشجویان و بر نمرات امتحانی آنها تأثیر منفی می گذارد. توجه به اضطراب وکنترل آن باعث می شود فرد از کارهای بیشتری برخوردار گردد. در کودکان اضطراب با حالات رفتاری مثل ناخن جویدن ، شب اداری، عدم آرامش، بی قراری ، ارتباط نادرست با همسالان وگوشه گیری همراه است . خوشبختانه تشخیص به موقع اضطراب، پیش آگهی خوبی برای آن مطرح می کند. اضطراب زمانی که هنوز به علائم بیرونی تبدیل نشده است با استفاده از تست های خاص که آن را می سنجند قابل تشخیص است .
اضطراب چیست  


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

فشار روانی و استرس ... stress

حالت آرامش را حفظ كنيد

مترجم :مجيد محمود عليلو

 

 

فشار رواني چيست؟
پاسخ بدن به محركهاي بيروني و دروني فشار رواني ناميده مي شود. رهاسازي بيروني فشار رواني شامل تغيير شغل، نقل مكان به يك شهر جديد، ازدواج ، مرگ شخص محبوب و وجود يك بيماري در خانواده مي باشد. حوادث شادي آور به همان اندازه غمبار مي تواند فشارزا باشند) . محركهاي دروني شامي ناراحتي جسماني و يا رواني است
ويژگي شخصيتي ، از قبيل نياز به بي نقص گرايي يا بدست آوردن رضايت ديگران، نيز مي توانند فشارآفرين باشند. فشار رواني مي تواند هم واكنش هاي مثبت و هم منفي ايجاد كند. به عنوان نمونه، شايد به دليل احساس بي كفايتي ، ميل به بي نقص بودن داشته باشيد و در نتيجه فشار دائمي كه بر خورد وارد مي كنيد در نهايت به ضرر خودتان تمامي مي شود. از سوي ديگر، ممكن است شما فشار را به صورت مثبت تجربه كنيد و در نتيجه به شدت برانگيخته شده و مولد باشيد و بتوانيد بيش از آنچه كه در شرايط معمولي مي توانستيد، موفقيت بدست آوريد
چرا فشار رواني آسيب رسان است؟


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی
مفهوم استرس
  
 

واژه استرس از لغت لاتین”Stringer” به معنی ”سختی“ گرفته شده است. استرس یک واکنش تطبیقی به یک عامل بیرونی است که پیامدهای فیزیولوژیکی، رفتاری، شناختی و روان شناختی زیادی برای هر فرد در پی داشته، فرد را از حالت عادی خارج می کند.هانس سلیه پزشک اتریشی،پدر استرس در مفهوم جدید آن، معتقد است استرس بیانگر عکس العملهای فیزیکی- شیمیایی، ذهنی و عاطفی بدن درمقابل رویداد ها و موقعیت های وحشتتناک، هیجان آور، خطرناک و حساس است. استرس واکنش و پاسخی به موقعیت های فشار آور است یا حالتی قلمداد می شود که در آن فرد بر اثر محرکهای خارجی از وضعیت و حالت معمول خود خارج می شود و می کوشد خود را با آنها منطبق و سازگار نماید. واکنش روان تنی حاصل از این تلاش استرس نام دارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی
راهکارهای افزایش هوش و غلبه بر فراموشی
تكناز

 


مغز از دو نوع سلول تشکیل یافته است. نوع اول نورون‌ها(NEURON) یا سلول های عصبی هستند که در زمان جنینی تشکیل شده و پس از تولد بر مقدار آن‌ها افزوده نمی‌شود. اما فعالیت‌های ذهنی می‌تواند آنها را پربارتر و حجیم‌تر کند. نوع دوم سلول‌های پشتیبان یا نوروگلیا (NEUROGLIA) هستند. نوروگلیا بافت پیوندی است که بافت عصبی را حمایت می کند و کار تغذیه و بازسازی اندامک‌های نورون‌ها را به عهده دارند و بر خلاف نورون‌ها می‌توانند تا لحظه مرگ تکثیر پیدا کنند.
 با حجیم‌تر شدن نورون‌ها، تعداد سلول‌های پشتیبان زیاد شده و با افزایش آن‌ها، نورون‌ها قابلیت بیش‌تری پیدا می‌کنند. مثلاً مغز انیشتین علاوه بر چین و شکنج‌های عمیقی که دارد حاوی سلول‌های حمایت‌گر بسیار زیادی نیز هست. مثال دیگر مغز راننده‌های کامیون یا تاکسی است؛ آن قسمت از مغز که مربوط به نقشه‌یابی فضایی است، در این افراد رشد بیش‌تری داشته و دارای سلول‌های حمایت‌گر بیش‌تری است.تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که مهارت‌های شغلی بالایی دارند، مثل مهندسین، معلمین و پزشکان دارای سیناپس‌های مغزی بیش‌تری هستند. سیناپس (SYNAPSE) به محل اتصال و تماس دو نورون یا نورون با ماهیچه گفته می‌شود. هرچه فعالیت یک عضو ظریف‌تر باشد، سیناپس‌های عصبی در آن عضو بیش‌تر خواهد بود.با استفاده از چند راه ساده ی زیر می‌توانید توانایی سلول‌های مغزی را تا سال‌های زیادی حفظ کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی
EQچیست و چرا مهم تر از IQ است؟
مولفان :تریویس برادبری و جین گریوز
تلخیص: مهین کوشک آباد

 
مترجم :هادی ابراهیمی – ناشر نسل نو اندیش- خلاصه کتاب :مهین کوشک آباد - به راستی هوش هیجانی (EQ )چیست؟قدمت توضیحات مربوط به هوش هیجانی تا حدودی به قدمت  گزارش ها و توصیفات ر فتار انسان است . در کتاب های فلاسفه ی یونان باستان ،آثار شکسپیر و توماس جفرسون ،متون روان سناسی مدرن ،جنبه های احساسی –عاطفی تفکر و تعقل همواره به عنوان اصول اساسی و زیر بنایی طبیعت انسان مورد بحث وگفتگو بوده است .افرادی که مهارت هوش هیجانی را در خود پرورش داد هاند ،در واقع این قابلیت و توانایی منحصرر به فرد را داشته اند تا به جایی از رشد و خود شکوفایی برسند که از دیگران ساخته نبود ه است .


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی
نقشه هاي ذهني مديران
نويسنده: سامائل ا.مالون
 
 
 

خلاصه كتاب: مترجم: دكتر حبيب الله دعائي- تخليص: سيده مرضيه علوي نيا- به جرات مي توان بيان نمود كه مهمترين اصل در زندگي انساني و سازماني و در پيشبرد اهداف آنها نقش رهبري و مديريت است. هر كس در زندگي خود و در هر سطحي از سازمان به نحوي با مساله مديريت درگير است كه بكارگيري صحيح اصول و فنون مديريت، سبب دستيابي به اهداف با حداكثر كارايي و اثربخشي شده و مشكلات را به حداقل مي رساند لذا مي توان گفت كه مشكل جامعه ما كمبودها نيست، مشكل ضعف بعضي از مديريت ها است.
پيتر دراكر نويسنده و مشاور مديريت مي گويد: ((مديران اجرائي آينده مي بايد افرادي باشند كه چگونه ياد گرفتن را ياد بگيرند)). در سال هاي آينده، داشتن مدرك علمي در علوم و تكنولوژي قديمي مي شود از اين رو نياز به شناخت مغز و دانستن چگونگي كارآن براي يادگيري افزايش مي يابد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی
قدرت ذهن در قرن بيست ويك
نويسنده :جان كئو


عنوان :قدرت ذهن در قرن بيست ويك
نويسنده :جان كئو
مترجم :مجيد پزشكي
ويراستار :علي ابو طالبي
ناشر :نيريز

گرد آورنده :مرضيه شفائي


فصل اول
نگاهي دگرگونه به واقعيت
در بهشت و زمين چيزهايي بسيار بيشتر از آنچه انسانهاي فنا پذير خيال مي كنند وجود دارد.   
شكسپير
همانگونه كه به منظور راندن خودرو لازم نيست كه شما از طرز كار كاربراتور و چگونگي تبديل شدن سوخت به انر‍‍‍ژي آگاه باشيد براي كار كردن با قدرت ذهن نيز لازم نيست كه از قوانين فيزيكي و نحوه بروز واقعيات آگاه باشيد.
تصاوير ذهني در ذهن ما يك خيال پردازي بيهوده نيست بلكه فرآيندي خلاق است كه به ما كمك مي كند همان انرژي اي را كه مادهرا به هم پيوسته نگاه مي دارد آب را تبيل به بخار مي كند ويا باعث جوانه زدن و شكوفا شدن يك بذر ميگردد مهار كنيم.امروزه علم فيزيك نوين به جهان همچون شبكه گسترده و جدا ناپذيري از فعاليت پويا مي نگرد جهان نه تنها زنده و پيوسته در حال تغيير است بلكه هر چيزي دراين جهان بر هر چيز ديگري تاثير مي گذارد جهان در ابتدايي ترين شكل خود چون يك كل نامتمايز جلوه مي كند در ياي بي انتهايي از انرژي كه بر هر شِِي و بر هر عملي نفوذ دارد .


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی
امپراتوری های ذهن(خود رهبری و تغییر خویشتن)
نویسنده: دنیس ویتلی

خلاصه كتاب: زهرا سادات موسوی- امپراتوری های ذهن: تا پیش از عصر دانش ، امپراتوری هاتوسط تعداد اندکی افراد صاحب قدرت نظامی، سیاسی یا افراد ثروتمندکنترل می شدند . اما اکنون قدرت و ثروت بر پایه دانش و اطلاعات استوار است  و باید بگوییم که مهم ترین شکل سرمایه را تشکیل می دهند . امروزه ثروت فقط از دانش و اطلاعات حاصل می شوند .
دانش پویا واژه ای است که در آینده نزدیک بیشتر از آن صحبت خواهد شد این اصطلاح حاکی از آن است که مرزهای جغرافیایی دانش محو شده اند .
رایانه ها و وسایل ارتباطی همچون دستگاه های دور نگار ، تلفن همراه ، اینترنت و در یک کلام امواج بدون مرز امکان دسترسی فوری به اطلاعات را در سرتاسر جهان فراهم کرده و در خدمت دانش پویاهستند . بنابر این می توان در همه نقاط دنیا هر گونه اطلاعاتی را با کیفیت عالی یافته و یا ایجاد نمود . در این میان شرکت ها نیز از پویایی دانش استقبال کرده و در حال تجدید نظر در ساختار ، فضا ، ارتباطات و یا از میان برداشتن حد و مرزها و سلسله مراتب سنی و ساختارهای قدرتی هستند.  سرعتی که در جهان حاکم است و ارتباط بین قاره ها را به کسری از ثانیه رسانیده ، سبب می شود تا افراد چنان دگرگون شده و خود را بازسازی نمایند که بتوانند با این شتاب جهانی تطبیق یابند .


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

مقاله تخصصی ؛

مدیریت فروش چیست و چگونه انجام می شود؟

فروش:كمك كردن به مشتری به منظور خرید چیزی كه آنرا برای رفع نیازهای خود می خواهد

sale management

 

هدف تمام شرکتهای انتفاعی، افزایش فروش سودآور از طریق ارضای نیازها و خواسته های بازار و مصرف کنندگان در بلندمدت است. مدیریت فروش در رسیدن به این هدف نقش مهمی را در مجموعه فعالیتهای بازاریابی ایفا می کند.

فروشندگان امروز بیش از گذشته قدرتی پویا در دنیای تجارت محسوب می شوند و تلاشهای آنها اثر مستقیم بر فعالیتهای متنوع و مختلف شرکت دارد.آنها محصولات شرکت را به مشتریان معرفی می کنند، سفارشات فروش را که منجر به ارسال محصولات برای مشتریان می شود دریافت می کنند. موقعیت محصولات شرکت را در بازار حفظ می کنند، وضعیت رقبا را ارزیابی می کنند و نهایتاً زمینه های موفقیت و پیشرفت شرکت را فراهم می آورند. شرکتها برای فروش محصولات خود شیوه مناسبی را اتخاذ می کنند. آنها یا از فروشندگان مستقیم خود برای فروش استفاده می کنند و یا برای این منظور از فروشندگان قراردادی استفاده می کنند. در هر دو شیوه، مدیران فروش بایستی مدیریت بر فروش و نیروی فروش را جدی بگیرند...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

سیستم‌های مدیریت فروش، سیستم‌های اطلاعاتی هستند. این سیستم‌ها در بازاریابی و مدیریت به كار می‌روند و برخی از عملكردهای مدیریت فروش و فروش را اتوماتيك می‌كنند. این سیستم‌ها با سیستم اطلاعاتی بازاریابی تلفیق می‌شوند و اغلب به آنها سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری اطلاق می‌شود.

 

مزایای سیستم برای نیروی فروش

سیستم‌های اتوماسیون نیروی فروش می‌توانند بهره وری نیروی فروش را بهبود بخشند. برای مثال:

- نیروی فروش به جای نوشتن گزارشات و فعالیت‌های فروش برروی برگه، می‌توانند از فرمهای الكترونیكی استفاده كنند. بدین ترتیب در زمان صرفه جویی می‌شود.
- نیروی فروش به جای ارائه گزارشات به صورت چاپی به مدیریت، می‌توانند با كمك اینترانت شركت، اطلاعات را ارسال نمایند.
- اگر ابزارهای اضافی بتوانند میزان ركورد كمتری را نگهدارند، روحیه كاركنان بهبود می‌یابد.
- این سیستم‌ها می‌توانند به عنوان وسیله آموزشی اثربخش و كارآمد به كارر وند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 15 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

آزادي

 

کسي كه حفظ جان را مقدم بر آزادي بداند، لياقت آزادي را ندارد.((بنجامين فرانكلين

 

وقتي نهال آزادي ريشه گرفت، به سرعت رشد و نمو مي كند.((جورج واشنگتن))

 

هرچه قفس تنگتر باشد، آزادي شيرين تر به نظر مي رسد!((مثل آلماني

 

بهترين نشانه ترقي يك ملت، آزادي گفتار است.((عبدالرحمن فرامرزي

 

بزرگترين ثروت يک ملت، آزادي است.((اُرد بزرگ

 

انسان در همان لحظه كه تصميم مي گيرد آزاد باشد، آزاد است.((فرانسوا ولتر

 

 

يا به من آزادي بدهيد، يا مرگ.((پاتريک هنري



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 1 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

اخلاق

اخلاق، چيز ساخته شده و حاضر آماده اي نيست، بلكه ذره ذره و روز به روز، خلق و ايجاد مي گردد.((ارناليل

 

زن و شوهر يك سال بعد از ازدواج به زيبايي صورت يكديگر فكر نمي كنند، بلكه هر دو متوجه اخلاق و رفتار هم مي شوند.((اسمايلز

 

صاحبان اخلاق، روح جامعه ي خويش اند.((رالف والدو امرسون

 

بزرگترين عمل غير اخلاقي اين است كه انسان شغلي را كه از انجام آن ناتوان است بر عهده گيرد.((ناپلئون بناپارت

 

مردي كه داراي عزمي نيرومند و اخلاقي متين است، هرگز فضيلت اخلاقي خود را فداي هوس هاي زندگي نمي كند. آري مرداني در اين جهان زندگي كرده اند كه براي تكميل و حفظ فضايل اخلاقي، جسم و جان خود را فدا ساخته اند.((كنفسيوس

 

وقتي از اخلاق يك فرد سر در نمي آوري به دوستانش نگاه كن.((مثل ژاپني

 

اخلاق بايد بر هنر حكومت كند.((ايمانوئل كانت

 

تنها قانوني كه مي تواند بر سعادت ما حاكم باشد، قانون اخلاق و اصول و موازين انسانيت است.((؟

 

تمام سرمايه فكري و دانش بايد تسليم يك عظمت اخلاقي و روحي گردد، وگرنه دانش مانند رودي خواهد بود كه نتوانسته خط سير خود را بپيمايد و به دريا بريزد و با وضعي اندوه بار در صحرا و ريگزارها فرو مي رود.((موريس مترلينگ

 

هميشه بايد مراقب سه چيز باشيم : وقتي تنها هستيم مراقب افكار خود، وقتي با خانواده هستيم مراقب اخلاق خود و زماني كه در جامعه هستيم مراقب زبان خود.((مادام داستال

 

 

ارسال در تاريخ 1 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

مدیریت زمان

 


چكیده: یكی از اصول مهم مدیریت زمان اصل 20 - 80 است، یعنی از %20 زمان برای انجام %80 كارهایت استفاده كن. موفقیت در مدیریت صحیح زمان وابسته به تشخیص كارهای مهم است. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از راهكارهای مدیریت زمان را به شما معرفی كنیم.


از نظر مدیریت زمان كارها به چند دسته تقسیم می شوند:
۱- كارهای مهم و فوری: این كارها خود به خود انجام می گیرد.
۲- كارهای مهم و غیر فوری: این دسته كارهایی هستند كه افراد موفق و ناموفق را از هم جدا می كنند و معمولا افراد ناموفق آن را به تعویق می اندازند.
۳- كارهای فوری و غیر مهم: این كارها در جهت اهداف انسان نیستند اما انجام می شود.
۴- كارهای كم اهمیت و غیر ضروری: بعضی افراد به خاطر ناتوانی در انجام كارهای مهم و فوری ( گاهی برای تفنن و گاهی برای فرار از تمركز حواس ) خود را به این كارها سرگرم می كنند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 1 / 11 / 1390برچسب:, توسط اصغر صمدی

اینجا کلیک کنید


Games.Niksalehi.com